wtorek, 16 kwietnia 2013

rozmowa z biurem partnerskim

Jestem 3 minuty po rozmowie, więc póki pamiętam to piszę...

Zacznę od tego, że umawiając się na rozmowę, zostajesz poinformowana, że podczas rozmowy nagrają krótkie introduction video więc musisz się przygotować (chyba, że sama nagrałaś application video) do odpowiedzenia na parę z tych pytań:

  1. Why did you choose the UK? What comes to your mind when hearing the word "UK"?
  2. Have you lived abroad before?
  3. Have you travelled before, what was your best travel experience so far?
  4. Do you get homesick easily - how would you handle homesickness in the UK?
  5. What do you enjoy doing in your free time?
  6. Can you tell us something about your family?
  7. What is the most important thing in your life?
  8. Have you had any job experience so far (in any other sectors)?
  9. Do you have any special talents?
  10. Please describe your character to us!
  11. Can you briefly list your strengths/weaknesses?
  12. What qualities do you think it's important to have as an au pair, can you think of three?
  13. Why do you want to become an au pair?
  14. What is your main goal to achieve during your stay?
  15. What are your plans for after the au pair stay?
  16. Do your family/friends support your decision, how was their first reaction?
  17. How would you spend your free time in the UK?
  18. If you have a boyfriend/girlfriend - How do you both feel about being apart?
  19. Do you have any idea of encouraging better behaviour?
  20. What's your favourite activity to do with children?
  21. Which age of children do you have most experience with and what is  
  22. your favourite activity to do with this age group?
  23. Do you have a favourite recipe to prepare for children?
  24. Why do you enjoy working with children?
  25. If you could choose one, what was the best moment in your experience of caring for children?
  26. Have you had experience with pet care before?
  27. How do you feel about household duties?
  28. How long have you been driving for, how often do you drive in your home country?
  29. How would you handle a child who misses their previous au pair?
  30. How would you resolve a conflict between siblings?
  31. Imagine your host child bumps his/her head, how would you react?
  32. How would you encourage your host children to eat healthy foods?

Ja się przyznaję, że nawet ich wszystkich nie przeczytałam.
Okej co do samej rozmowy to wierzcie mi nie ma co się stresować. Karoliina- bo tak nazywała się ta młoda dziewczyna, z którą rozmawiałam, była przesympatyczna. Pewnie zastanawia was, czy ciężko było ją zrozumieć? 
Pierwsze zdanie.. - WTF? co ona mówi?   
Drugie zdanie..- mam nadzieję, że dobrze zrozumiałam? (przedstawia się i mówi, że jeśli będziesz miała jakieś pytania to od razu możesz je zadawać-tak mi się wydaje przynajmniej :P ) 
a dalej to już rozumiesz wszystko :) nie używa żadnych skomplikowanych słów, zadaje proste pytania.
Ponieważ ja nie odpowiadałam na wyżej wymienione zagadnienia to moja rozmowa to było potwierdzenie moich informacji: czy rzeczywiście chcę gotować i mieszkać z rodziną ze zwierzakiem, jak daleko od Londynu i co w tej chwili robię- uczę się czy już nie oraz kiedy i na ile chcę wyjechać.
Zdecydowałam się na cały rok szkolny (bardzo się boję, ale dowiedziałam się, że często au pair wracają na święta do domu!), czyli od końca sierpnia do czerwca...

Dodatkowo Karoliina poinformowała mnie, że ma dla mnie kolejną ofertę rodziny.
1 h drogi od Londynu, 1 dziewczynka w wieku 8 lat i mają psa
Chyba nie może być bardziej idealnie :)

Warto też wspomnieć, że zaoferowała się, że e-mail z pytaniami do rodziny mogę przesłać najpierw na jej maila, żeby mogła sprawdzić, czy wszystkie te pytania są właściwe i poprawne gramatycznie. To bardzo użyteczne, bo tak naprawdę to nie znam przecież ich kultury na tyle, aby wiedzieć, o co u nich pytać można, a o co nie wypada.

Na koniec chcę poinformować, że podjęłam decyzję, po powrocie spędzę wakacje z rodziną, a później spróbuję wyjechać do Australii lub Nowej Zelandii. Czy na au-pair czy na własną rękę- spróbuję! :)  

4 komentarze:

  1. Hej :) Bardzo się cieszę, że ci wszystko wyszło. Bardzo czekałam na tego maila :) No to mnie pocieszyłaś, że da się zrozumieć co mówi :D I super, że już druga oferta i taka fajna.
    Życzę Ci powodzenia i pisz co dalej będę czekać :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam nadzieję, że uda mi się wyjechać na tzw. Summer Au Pair czyli w moim przypadku od lipca do końca sierpnia bo jeszcze trzeba wrócić do trzeciej klasy :) I chcę tak samo do UK, w au pair application napisałam że obojętnie czy to wieś czy miasto , bo wiem, że jest dużo chętnych a mało rodzin na takie krótkie pobyty więc nie chciałam mieć wymagań, ale wiadomo, że ucieszyłabym się gdyby było jak najbliżej Londynu ;D Jakiś tydzień temu potwierdzono umowę i napisali, że jeśli tylko coś się znajdzie to się skontaktują więc z niecierpliwością czekam :) Mam nadzieję, że nie dowiem się o rodzinie 2 tygodnie przed wyjazdem bo cena biletu mnie powali :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hej. znajdź mnie i odezwij się na FB. Oliwia Masicz :)

      Usuń